یک مشاور کسب و کار در کرج و دیگر استانهای کشور به داشتن نگاهی بیطرفانه و بیرونی برای حل مسایل و معضلات یک شرکت در کرج یا سازمان و برای یافتن فرصتهای بهینه جهت حل و فصل آن مسایل کمک میکند، به همین دلیل لازم است صاحبان مشاغل از مشاور کسب و کار در کرج حضوری و یا مشاوره آنلاین کسب و کار در کرج و دیگر استانهای کشور ، بهرهمند گردند.
کارفرمایان و صاحبان شرکتها و سازمانها (چه بزرگ و چه کوچک) و در هر حوزهای، نیازمند به استفاده از خدمات مشاور کسب و کارند. در این مقاله به شما خواهیم گفت استخدام مشاور کسب و کار در کرج و دیگر استانهای کشور به شما کمک میکند تا بهترین تصمیمها را بگیرید و موفقیت کسب و کارتان را تضمین کنید، با ما همراه باشید.
مشاور کسب و کار در کرج کیست؟
مشاور کسب و کار متخصصی است که مشاوره های مدیریتی را برای کمک به بهبود عملکرد و بهرهوری در سازمان و شرکتها ارائه می کند.این متخصص، کسب و کارها را تجزیه و تحلیل کرده و با ارائه راهکار، شرکتها را در رسیدن به اهدافشان یاری میکند.
صاحبان کسب و کار زمانی که نیاز به کمک داشته و در مسیری که انتخاب کردهاند نیاز به کسی داشته باشند که چشم انداز و دورنمای این مسیر را برایشان مشخص کند و یا هرگاه احساس کنند که نیازمند کاتالیستی هستند که شرکتشان را متحول کند باید از مشاوران کسب و کار کمک بجویند.
بعضی گمان میکنند استفاده از مشاور کسب و کار، تنها برای راهاندازی کسب و کار و شروع آن ضروری است، در حالی که اینطور نیست.
مشاور کسب و کار باید در طول حیات کاری یک سازمان در کنار کارفرما باشد تا بتواند بحرانهای پیش روی شرکت را به موقع، حل و فصل کند و یا از به وجود آمدن بحرانها جلوگیری نماید.
از طرف دیگر عدهای از کارفرمایان گمان میکنند استفاده از یک مشاور کسب و کار، باعث هدر رفتن هزینههای شرکت میشود و استخدام مشاور کسب و کار را امری بیهوده و زاید میپندارند در حالیکه درست عکس این قضیه، صادق است.
تجربه ثابت میکند که استخدام مشاور کسب و کار در کرج و دیگر استانهای کشور برای سازمان شما نه تنها هدر رفت سرمایه نیست بلکه خود یک سرمایهگذاری پر بهره است.
مشاوران کسب و کار معمولاً می توانند در پنج حوزه اصلی فعالیت در بازار شما ارزش افزوده ایجاد کنند:
انواع خدمات مشاوره کسب و کارها
مشاوران نیازمند یک درک عمیق و اساسی از صنعت و حیطه فعالیت شما هستند تا بتوانند بهترین راهکارها را به شما ارائه دهند. استخدام یک مشاور مدیریت/استراتژی با تجربه می تواند زمانی کاربرد داشته باشد که شما دنبال فعالیت های خاصی باشید.
مثلا اگر شما می خواهید بازارهای خود را از نظر جغرافیایی گسترش هستید، سبد کالای خود را توسعه دهید، شرکت خود را برای ارتقاء کارایی و مقرون به صرفه بودن سازماندهی مجدد کنید، بر رقبای خود غلبه کنید یا قابلیت های کلی خود را افزایش دهید. شرکت هایی مانند McKinsey & Company به دلیل کمک به مشتریان در توسعه و اجرای استراتژی های بهتر مشهور هستند.
آیا می خواهید کیفیت و کارایی فرایندهای تولید خود را بهبود ببخشید؟ یک مشاور عملیاتی مانند Accenture می تواند به شما در ایجاد و اجرای روش جدیدی برای انجام درست کارها کمک کند. برخی از مشاوران در مهندسی مجدد فرایندهای تجاری تخصص دارند؛ به این معنی که وارد سیستم می شوند و فرایندهای موجود را ترسیم می کنند، فرصت های کاهش تعداد مراحل در آن فرآیند ضمن حفظ کیفیت را تجزیه و تحلیل می کنند و فرآیندها را مجدداً مهندسی می کنند تا مراحل و هزینه ها را کاهش دهند.
سایر مشاوران در سیستم های کنترل کیفیت متخصص هستند و می توانند به شما در ایجاد تغییراتی کمک کنند که ایرادات را کاهش می دهد.
مشاوره در تکنولوژی یک حوزه به شدت در حال رشد می باشد، زیرا تقاضا برای فناوری های جدید هر روز بر شرکت ها تأثیر می گذارد. چه شما نیاز به ایجاد یک سیستم جدید و یا نیاز به اصلاح سیستم های قدیمی خود داشته باشید، یک مشاور تکنولوژی و فناوری اطلاعات می تواند به شما در این زمینه کمک کند. مشاوران فناوری اطلاعات مانند IBM باعث افزایش توانایی های شما می شوند و همچنین فناوری اطلاعات شما را در رفع نیازهای پویا مشتریان داخلی و خارجی انعطاف پذیر تر می کنند.
آیا می خواهید رضایت کلی کارمندان خود را بهبود بخشید، استعدادهای برتر را به خدمت بگیرید و کارمندان برتر خود را حفظ کنید؟ مشاوران منابع انسانی مانند Hay Group در تهیه استراتژی های این حوزه تخصص دارند که با اهداف کلی شما در زمینه های تجاری، آموزش و توسعه افراد در حوزه هایی مانند ارتباطات تجاری و رهبری هماهنگ هستند. آنها می توانند به شما در بهبود بازخورد و ارزیابی مربوط به عملکرد شما با تیم کمک کنند تا کارمندان شما با بازدهی بیشتر کار کنند.
مشاوره بازاریابی برای ایجاد و اجرای راهکارهای بازاریابی به کارفرما، خدمات ارایه میدهد. وی یا به صورت بلند مدت و یا کوتاه مدت در کنار کارفرما قرار میگیرد. کسب و کارها برای کسب درآمد و سود، نیاز به فروش محصولات و خدمات خود دارند. مشاوره بازاریابی و فروش، جهت کسب درآمد مطلوب برای شرکتها در جهانی پر از رقابت تلاش میکند.
از جمله وظایف مشاوره بازاریابی، ارایه برنامه و کمک به اجرای جدی آن برای محصولات و خدمات شرکت به صورتی است که شرکت به فروش بیشتر و سود بیشتر دست یابد. در واقع مشاوره بازاریابی به طور مستقل و یا غیر مستقل در شرکت فعالیت میکند تا:
دسترسی مشتریان به تخصص بازاریابی را فراهم کند.
در مورد صنایع، بازار، برندها و… برای کسب و کار، تحقیق کند.
در زمینه مشخصات بازار، سهم بازار و تبلیغات، تجزیه و تحلیل انجام دهد.
برای مشتریان، گزارشهایی در زمینه بازاریابی به صورت کتبی یا شفاهی ارایه دهد و راهنماییشان کند.
به افزایش محصولات و خدمات جدید برای افزایش سهام کمک کند.
به مدیران کمک کند تا برندهای متمرکز و موقعیتیابی و ابزارهای بازاریابی ارایه نمایند.
قیمتگذاری محصولات و خدمات، آنالیز بازار و رقبا، تهیه برنامه و کمک به اجرای آن و…
وظایف مشاوره فروش بسته به نیاز کارفرما و مشاورکاری و توافقاتی که بین این دو انجام میگیرد، متغیر است. اما به طور کلی میتوان وظایف مشاوره فروش را اینگونه بیان کرد:
· استخدام فروشندههای حرفهای پس از مصاحبه و گزینش آنان
· تشکیل تیمی برای فروش
· آموزش تیم فروش
· تدوین طرحی جامع برای فروش
· کمک به اجرای طرح
· کمک به مدیریت تیم فروش
· نظارت بر امر فروش
· آموزش مدیران فروش
· هدفگذاری برای فروش
· توسعه کانالهای فروش برای فروش و سود بیشتر
برای راهاندازی یک کسب و کار آنلاین باید مسیر مشخص و چشماندازی از نتیجه ورودی و خروجی شرکت را در نظر داشته باشیم و هزینهها و فرصتهای مناسب برای بهرهوری بیشتر را بدانیم.
امروزه با رشد فضای مجازی و دیجیتالی شدن بسیاری از امور، اغلب مشاغل سعی دارند با ورود به عرصه اینترنت و ارایه خدمات و معرفی محصولاتشان با افراد بیشتر، به کسب و کار آنلاین بپردازند.
اما قبل از راهاندازی کسب و کار اینترنتی باید بدانیم:
هدف و انگیزه ما از انجام کار چیست؟
آیا خدمت یا محصولمان منحصر به فرد و جدید است یا نه؟
چگونگی ارایه خدمات؟
آیا سرمایه کافی برای شروع کسب و کار مهیاست یا نه؟
علم و دانش راهاندازی کسب و کار اینترنتی در ما وجود دارد یا نه؟
چگونه از مشاور کسب و کار اینترنتی کمک بگیریم؟
سپس برای انجام بهتر امور، از یک مشاورهکاری جهت راهاندازی کسب و کار اینترنتی بهرهمند شویم و از مزایای مشاوره راهاندازی کسب و کار اینترنی به صورت مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین کسب و کار استفاده کنیم.
اهداف مشاوره کسب و کار اینترنتی
آگاهی یافتن از اهداف کارفرما
ارایه مشاور کسب و کار
آنالیز رقبا
استفاده از روشهای بازاریابی اینترنتی
برگزاری دورههای آموزشی
ارایه برنامهای مدون و منظم جهت شروع کسب و کار
همچنین مشاور کسب و کار آنلاین، آگاهی زیادی در زمینه شروع و راهاندازی کسب و کار به ما ارایه میدهد. شناخت نیازهای مشتریان، طراحی وب سایت و معرفی بهتر و بیشتر خدمات و محصولات شرکت در فضای مجازی، بهرهگیری از سیو، داشتن برنامه جامع برای بازاریابی اینترنتی و.. از جمله وظایف مشاور کسب و کار اینترنتی است.
مشاور کسب و کار میتواند مانند سایر مشاورهها به صورت حضوری و آنلاین صورت گیرد. در نوع مشاوره آنلاین کسب و کار، طبیعتا هزینهها کاهش مییابد و در اتلاف وقت، صرفهجویی میشود.
همانطور که گفتم یکی از مفاهیم مهم در حوزه برندینگ، برند سازی شخصی یا Personal Branding می باشد. همه فعالیت ها و فرآیند هایی که من انجام می دهم تا در حول اسم یا شغل شما یک نشانه، علامت یا مارک ساخته بشود، برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ نام دارد.